Photos
Loading

Resist Hopper Ball 60 cm

€ 11.00

Designed for educational and intensive gymnastics.

More details
SKU: S152233 (2069314)
Select a color:
    Select a size :
Size Guide

Available online

Delivery in 3 to 4 days

Product benefits
  1. Durability
    Anti-burst material: if it gets punctured, the ball deflates slowly.
  2. Ergonomic grip
    Handle for children to hold on to their ball.
  3. Adjustable
    Adjustable
    Inflate the ball to between 55 and 60 cm, depending on your child's height.
  4. Helps to develop motor skills
    Develops balancing skills.
Product feature
  1. Anti-burst ball.
    The material is thicker for added safety. If the ball is punctured by a thorn or rock, it will deflate slowly so that your child won't hit the floor all of a sudden.
Product testing
  1. Composition
    Structure : 100.0% Polyvinyl chloride (PVC) - Phtalate free Valve : 100.0% Polypropylene (PP)
  2. Storage advice
    Do not store in direct sunlight or behind glass. Do not store against a painted or lacquered wall or structure.
  3. Product restrictions
    Max user weight: 60 kg.
  4. Product catchline
    Anti-burst material for added safety.Perfect for burning off energy while having fun! Also helps children develop balancing skills!
Product reviews
4 / 5
4 reviews
4 users recommend this product
Write a review
  • LOTS OF FUN

    29/10/2017
    Mohemmed (United Kingdom)
    Used for 2 to 8 weeks
    My daughters enjoyed playing with the bouncy hoppers. the quality is amazing very safe and thick so it will not burst.. we have a wooden floor so far no burst or pops..
    I bought two for my daughters and we asked the stuff to inflate the hoppers, they happily did and inflate them depending on my daughters sizes...
    thanks decathlon
  • Keeps on deflating

    13/07/2017
    John (United Kingdom)
    Used for 1 week or less
    When it's blown up it's fine but it slowly deflates, so it needs to be constantly inflated.
    Response of the brand
    Hi

    Thanks a lot for contacting us and to give us your opinion on  Resist 60 cm Kids' Gym Space Hopper. I m afraid to hear that and i ll send your feedback to our product manager in order to avoid the product deflate too easy
    Don t forget you can claim a total refund or a product change in your nearest Decathlon store

    kind regards

    Nicola
    John was satisfied with this answer
  • small and defects

    13/12/2018
    Kyle (Singapore)
    Used for 1 week or less
    Ball was small when inflated. I inflated it until when you press you hand it makes a 1cm depression so it was not underinflated but still was too small for a 12 year old. However after a few days scratch like defects appeared after use. Since it was used indoors so i dont think there was any sharp objects around.
    Response of the brand
    Dear Mr. Shane, 

    We apologise for the bad experience you had on our product.

    Alternatively, you can bring the item to any of our stores for our friendly sports advisor to take a look at your product. If it is a defected item, you will be entitle for either an exchange or refund of the item.

    Hope you have a great weekend ahead.

    Be Sporty Stay Happy,
    Joreen
    Sports Leader for Dance & Artistic Gymnastic (City Square Mall)
  • FAMILY CHANGER

    05/12/2018
    Jegan (Singapore)
    Used for 1 week or less
    When i got to visit my grandparents in the USA i always remembered space hoppers when i was small. And so when i saw this online i got it for my child and OMG he spent hours on it and his screen time almost halved. I loved the cheap price for such a amazing miracle that my child was having fun. My husband got on it sometimes and it didnt burst which was amazing since he was like 90kilos and he personally said if decathlon made a bigger size for his size it would be wonderful. Definitely recommending to all my friends.
  • Size problem

    23/11/2018
    Peden (Singapore)
    Used for 1 week or less
    Box says 6-12 but too small for a 11 year old. But very trusted quality
    Response of the brand
    Hi Mdm Evie,

    Thank You for your feedback.

    You are welcome to drop by any of our store and get our friendly advisors to check if the product you got is pumped to the correct size. 

    Hope you have a great day !

    Best Regards,
    Joreen
    Sports Leader for Dance & Artistic Gymnastic (City Square Mall)
  1. 1
  2. 2